مقالات آرشیو خبر ها
ادامه ی قدرت نمایی یا ...

ادامه ی قدرت نمایی یا ...

اتفاقات خوب ، همچنان که بایرن مونیخ می تواند تایید کند ، برای کسانی می افتد که صبورند . در ارتباط با آرتورو ویدال ، باواریایی ها دست آورد بسیار خوبی داشتند. این انتقال که هنوز رسما اعلام نشده است ، می توانست چهار سال قبل اتفاق بیفتد . در سال 2011 ، دو تیم یوونتوس و بایرن مونیخ ، برای جذب ستاره ای که آن روزها 24 سال داشت ، رقابت داشتند ، رقابتی که به نفع یوونتوس پایان پذیرفت و ستاره شیلیایی بایرلورکوزن به بانوی پیر پیوست.

در طی این چهار سال ، "جنگجو" به یکی از بهترین بازیکنان خط میانی دنیا تبدیل شد. در کنار وجوه مختلفی که در بازی آرتورو دیده می شود شم گلزنی بسیار خوب او -48 گل در 171 بازی با پیراهن بیانکونری- به عنوان یک مهره تدافعی نیز بسیار چشمگیر است. چیزی که همچنان برای هواداران یووه جای سوال دارد این است که چرا او از یوونتوس جدا شد ، مسئله ای که به زودی مشخص می گردد.

صرف نظر از این انتقال ، در ارتباط با سال پیش روی بانوی پیر شبهات بسیاری وجود دارد. هفته گذشته چهار چهره جدید به هواداران معرفی شدند ، پائولو دیبالا ، سامی خدیرا ، ماریو ماندژوکیچ و سیمونه زاتزا. از سوی دیگر ، آندره آ پیرلو و کارلوس توز از ترکیب یووه جدا شدند و جای خالیشان قطعا حس می شود. جدایی آرتورو ویدال نیز به این حس می افزاید. هم چنان از تیم موفق سال گذشته بازیکنان دیگری نیز جدا شده اند ، مانند مارکو استوراری ، سیمونه په په و آلساندرو ماتری. از تیمی که برای اولین بار در فصل 2011-12 قهرمان سری آ شد ، تنها 9 نفر باقی مانده اند که یکی از آن ها ، پائولو ده چلیه ، نیز به نظر از ترکیب تیم جدا شود. بعد از چهار سال حکومت بر سری آ و یک فینال چمپیونزلیگ ، این یک انقلاب در ترکیب یوونتوس تلقی می شود.

این اتفاقات چیز های بسیاری از رهبر تیم مشخص خواهد کرد. ماسیمیلیانو آلگری جایگزین کنته ای شد که 15 ژولای 2014 یووه را ترک کرد و دقیقا یک سال بعد ، خبر جدایی ویدال به بیرون درز کرد ، اتفاقی پر سر و صدای دیگر. او آنطور که انتظار می رفت چهارمین اسکودتو را برای بانوی پیر به ارمغان آورد. آلگری برابری کردن با بهترین رکورد تاریخ سری آ ، 5 قهرمانی پیاپی یووه در دهه 40 ، را اولویت اصلی تیمش عنوان کرد.

باشگاه اعتماد بسیاری به سرمربی متولد لیورنو خود نشان داده است. سال آینده یک محک جدید برای او است. منتقدین می گویند که آلگری اسکودتو را با همان ترکیب کنته به دست آورد ؛ هرچند که مکس یک موفقیت اروپایی بیش از کاپیتان سابق یووه به دست آورد. حالا و در فصل پیش رو آلگری می تواند حکمرانی خود بر این گروه را به اثبات برساند ، گروه "خودش".

در فصل اول حضور او به عنوان سرمربی میلان ، آلگری اسکودتو را به دست آورد ، اما فصل بعد از آن ، در سال 2012 و به دنبال شکست در رقابت با یوونتوس ، امپراطوری روسونری از هم پاشید. هیچ شانسی برای پیشروی وجود نداشت. آلگری در ژانویه 2014 از کار برکنار شد، اما میلان به سقوط خود ادامه داد ، سقوطی که هنوز متوقف نشده است.

از ترکیب فصل گذشته خط حمله ، آلوارو موراتا ، فرناندو یورنته و کینزلی کومن باقی مانده اند ، هر چند که شیرشاه احتمالا از یوونتوس جدا شود ، این در حالی است که سه مهره جدید به ترکیب بانوی پیر اضافه شدند تا آلگری بتواند با تمرکز بیشتری روی سیستم مورد علاقه اش ، 2-1-3-4 کار کند.

در خط هافبک اما مسئله به این مشخصی نیست . خدیرا به جمع کلودیو مارکیزیو و پول پوگبا اضافه شده. پست ستاره فرانسوی مشخص است ، اما در مورد دو یار دیگر چطور ؟ بازیکن تورینی مهره ای قابل اتکا برای بازی در پست آتدره آ پیرلو است. بازیکن آلمانی نیز از نظر تاکتیکی هوش بسیاری دارد و می تواند به عنوان عمق خط هافبک به بازی گرفته شود. در این صورت ، مارکیزیو فرصت بیشتری برای پیش روی به دست خواهد آورد . او سال گذشته تنها سه گل به ثمر رساند ، ضعیف ترین عملکرد از فصل 2009-10 به بعد.

تصمیمات دیگری نیز پس از جدایی ویدال باید گرفته شود . گمانه زنی ها از دست آورد 40 میلیون یورویی یوونتوس از این انتقال صحبت می کنند ، از سوی دیگر آلگری نیز صراحتا از علاقه اش برای جذب یک هافبک تهاجمی صحبت کرده است. او پیش از این از ایسکو و اسکار به عنوان دو بازیکن مورد علاقه اش نام برده ، در حالیکه اخیرا ماریو گوتزه و ژولین دراکسلر دو بازیکنی هستند که در صدر اخبار برای پیوستن به یوونتوس قرار دارند. به نظر جذب بازیکن بایرن سخت تر باشد ، در عین حال یوونتوس حاضر به پرداخت 45 میلیون یورو ذکر شده در قرارداد دراکسلر پس از مصدومیت های اخیر او نیست، اما توافق با مبالغ پایین تر محتمل است.

پست دیگر ، دفاع چپ است ، در حال حاضر تنها پاتریس اورای پر تجربه قرار دارد. جذب یک بازیکن به عنوان هدف بلند مدت در این پست ، یک احتمال قوی به نظر می رسد. بعد از جذب اکثر بازیکنان مد نظر تنها پس از مدت کوتاهی از پایان فصل 2014-15 ، به نظر فعالیت و نقل و انتقال در وینوو باز از سر گرفته شود.

پس از جایگزینی کنته توسط آلگری ، انتقادات بسیاری مطرح شد ، اما آلگری از این امتحان سربلند خارج شد. پعد از جدایی بسیاری از مهره های قابل اتکای ترکیب سال قبل ، حال آلگری فرصت این را دارد که حکمرانی خود را با قدرت به همگان ثابت کند.

"انجمن مجازی هواداران باشگاه یوونتوس در ایران"


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حسین صالحی
حسین صالحی«مدیر سایت»
ارتباط با نگارنده: